Kiosk och Sekretariat 23/24
Kiosk
2023
13/10 19.00-ca 22.30 Aline, Denise, Ellen, Lovisa Herr A
14/10 ca 13.30-15.45 Sofia, Denise F08/10
14/10 15.45-ca 17.45 Linnea, Lovisa, Nike, Nova Dam A
11/11 11.15-13.00 Nike, Nova F08/10
25/11 9.30-12.00 Lovisa, Linnea F08/10
16/12 12.00-14.45 Erica, Nova F08/10
16/12 14.45-ca 17.00 Sofia, Aline, Denise, Ellen Herr A
2024
20/1 14.45-16.30 Aline, Ellen F08/10
27/1 16.00-18.15 Erica, Linnea F08/10
27/1 18.15-20.15 Lovisa, Nike U-dam Stänga
2/2 19.30-22.00 Sofia, Nova U-dam Stänga
10/2 12.30-14.15 Nike, Erica F08/10
9/3 11.45-13.30 Linnea, Ellen F08/10
16/3 14.00-16.00 Sofia, Lovisa F08/10 Stänga
Kiosknyckel
Det laget som öppnar kiosken är ansvariga att hämta ut kiosknyckeln hos Alunda Foto.
Det laget som stänger kiosken är ansvariga att lämna tillbaka kiosknyckeln hos Alunda Foto. Återlämningen bör ske så fort som det är möjligt.
Observera att Alunda Foto är stängt på söndagar och öppnar normalt 10:00 på lördagar.
Betalning i kiosken sker nu endast via Swish!
Bemanning
Normalt bemannas kiosken av 2 personer men i samband med A-lagsmatcher ska det vara 4 personer (se nedan).
Ingen under 16 år ska stå i kiosken utan målsman. Barn under 10 år ska ej vara i kiosken, förutom korta stunder.
A-lagsmatcher
Från 1 timme innan matchstart ska kiosken bemannas av 4 personer varav en är hallvärd.
Hallvärd
Hallvärden är ansvarig att välkomna publiken till hallen och hjälpa till att hitta sittplatser.
Hallvärden är också ansvarig att titta till B-hallen under match.
DET ÄR INTE OKEJ ATT BARN OCH UNDGOMAR ÄR I B-HALLEN!
Den är inte bokad av oss utan där ser vi till att ingen vistas under våra matcher! Det skräpas bara ner och blir mer jobb för alla inblandade! Så hjälps vi åt att hålla B-hallen tom blir det enklare att hantera matcharrangemangen!
Hallvärden ska bära en gul väst som finns i kiosken.
Sargvakter
Laget som har kiosken är också ansvariga att det finns sargvakter.
Det behövs 2 spelare i varje hörn och är spelarna små måste det kompletteras med vuxna.
Sargvakterna bör vara på plats 30 minuter innan matchstart.
Sargvakterna är ansvariga att samla in bollarna när uppvärmningen är avslutad.
Spelare som är sargvakter SKALL bära skyddglassögen.
Städning
Efter avslutad match så hjälps, kioskpersonalen och föräldrar till sargvakterna, åt att städa.
Övrigt
Fyll gärna upp med varor som finns i lådorna så kiosken ser välfylld och inbjudande ut!
Om varor tar slut så kontakta någon ur kioskgruppen gärna via mejl eller sms!
Skriv även en lapp och informera de som tar över kiosken vad som saknas.
Lägg fram korvbröd och toast på tining under dagens gång när det börjar ta slut. Korvbrödet mår inte så bra om man micrar det.
Finns även en stor frys i samlingsrummet bakom dörren längst in till höger! Hämta där om frysarna i kiosken är tomma eller nästan tomma.
Fullständiga instruktioner för vad som gäller vid öppning och stängning av kiosken finns i pärmen i kiosken. Instruktionerna finns även här: kioskinstruktioner.pdf
Inget domararvode skall betalas ur kioskkassan, Domarna begär ersättning via innebandyns IBIS System. utbetalningar sköter kassören.
Kioskgruppen:
Nina Collin
0708-377482
nina.collin@edu.osthammar.se
Marie Åström
070-7236494