Dela nyhet
Kioskschema resterande del av säsongen
10 jan 2020 5 kommentarer
Nu har vi fördelat våra kiosk-, sekretariat- och sargvaktspass för resten av säsongen (se nedan). Information kring vad man behöver göra inför och vid respektive uppgift hittar ni längre ner. Om ni inte har möjlighet att ta de pass ni blivit tilldelade så ta kontakt med någon av de andra föräldrarna och byt pass med varandra.
Lördag 18 januari kl 08:00-12:00 (P10 poolspel) | ||
Uppgift | Klockan | Vilka |
Kiosk | 08:00-12:00 | Hugo och ? (frivillig behövs) |
Sekretariat | 08:30-11:30 | Oliver och Kevin |
Lördag 25 januari kl 18:00-20:30 | ||
Uppgift | Klockan | Vilka |
Kiosk | 18:00-20:30 | Anton och Emanuel |
Fredag 21 februari 18:30-22:00 (OBS DAM A-laget kl 20:00) | ||
Uppgift | Klockan | Vilka |
Kiosk + städ efter Damernas A-lagsmatch | 18:30-22:00 | Charlie, Elias och Loke |
Hallvärd + städ efter Damernas A-lagsmatch | 18:30-22:00 | ? Frivillig behövs |
Sargvakter + städ efter Damernas A-lagsmatch | 19:30-22:00 | Ville, Mille, Linus och Emanuel (barn + 1 förälder) |
Lördag 21 mars kl 10:00-14:30 (P10 poolspel) | ||
Uppgift | Klockan | Vilka |
Kiosk | 10:00-14:30 | Leo och Loke |
Sekretariat | 10:30-13:30 | Anton och Oliver |
Information Kiosken Olandshallen
Kassaskrin
Det laget som öppnar kiosken är ansvariga att hämta ut kassaskrinet hos Alunda Foto.
Laget är också ansvariga att köpa in 2 liter laktosfri mjölk.Ta pengar från kassaskrinet och lämna kvittot från inköpet i kassaskrinet
Det laget som stänger kiosken är ansvariga att lämna tillbaka kassakrinet hos Alunda Foto. Återlämningen bör ske så fort som det är möjligt.
Observera att Alunda Foto är stängt på söndagar och öppnar normalt 10:00 på lördagar.
Bemanning
Normalt bemannas kiosken av 2 personer men i samband med A-lagsmatcher ska det vara 4 personer (se nedan).
Ingen under 16 år ska stå i kiosken utan målsman. Barn under 10 år ska ej vara i kiosken, förutom korta stunder.
A-lagsmatcher
Från 1 timme innan matchstart ska kiosken bemannas av 4 personer varav en är hallvärd.
Hallvärd
Hallvärden är ansvarig att välkomna publiken till hallen och hjälpa till att hitta sittplatser.
Hallvärden är också ansvarig att titta till B-hallen under match. Många barn samlas där vilket är OK men det kan ibland vara mer att städa i B-hallen än A-hallen efter match.
Hallvärden ska bära en gul väst som finns i kiosken.
Sargvakter
Laget som har kiosken är också ansvariga att det finns sargvakter.
Det behövs 2 spelare i varje hörn och är spelarna små måste det kompletteras med vuxna.
Sargvakterna bör vara på plats 30 minuter innan matchstart.
Sargvakterna är ansvariga att samla in bollarna när uppvärmningen är avslutad.
Spelare som är sargvakter SKALL bära skyddglassögen.
Städning
Efter avslutad match så hjälps, kioskpersonalen och föräldrar till sargvakterna, åt att städa.
Övrigt
Om varor tar slut så kontakta någon ur kioskgruppen. Skriv även en lapp och informera de som tar över kiosken vad som saknas.
Om det är någon enstaka vara som t.ex. mjölk, ketchup eller senap ta gärna pengar ur kassan och köp in det som saknas på ICA om det är möjligt. Lämna kvittot och växel från inköpet i kassaskrinet.
Fullständiga instruktioner för vad som gäller vid öppning och stängning av kiosken finns i pärmen i kiosken.
Inget domararvode skall betalas ur kioskkassan, Domarna begär ersättning via innebandyns IBIS System. utbetalningar sköter kassören.
Kioskgruppen:
Nina Collin
0174-101 81
070 - 837 74 82
alundainnebandy@yahoo.se
Kommentarer
Ester Fridenström 7 feb 2020
Hej! Vi skulle behöva byta kioskpasset 21 mars då bara en förälder är hemma den dagen. Någon som har möjlighet?
Marina 7 feb 2020
Jag har sargvakt 21feb om du kan vilja byta med mig
Ester Fridenström 7 feb 2020
Marina, det gör jag väldigt gärna! Tack för snabbt svar! Då tar jag sargvakten den 21 feb och du kiosken den 21 mars. 👍🏼
Marina 7 feb 2020
Det blir kanon det.
Sofia Gustafsson 16 feb 2020
@marina och @ester - jag har uppdaterat i ovan schema.