Dela nyhet
Information F13/14
26 okt 2023 0 kommentarer
Hej!
Nu har innebandysäsongen dragit igång igen på allvar. Vi är supertaggade och glada att få inleda säsongen med alla våra tjejer. Så himla kul att vi är ett så pass stort gäng och det är härlig stämning i laget.
Här kommer lite viktig information till er föräldrar. Vi kör informationen den här vägen istället för att ha ett föräldramöte. Ni är alltid välkomna att kontakta någon av oss ledare om ni har någon fundering gällande träningar, matcher, ert barn osv.
Träningar:
Under våra träningar så vill vi att alla som är med har fullt fokus på träningen. Det är inte okej att ta med kompisar till träningen (så vida inte du som vuxen är där och ser till att kompisarna inte stör träningen). Vi vill inte ha störande moment som tävlar om tjejernas uppmärksamhet och fokus. Vi kommer också kunna be att någon sätter sig på bänken en stund om denne inte är med på övningen utan istället stör träningen. Vi hoppas att ni förstår att vi måste kunna fokusera på träningen och övningarna och att ni kan hjälpa oss att förmedla detta till ditt barn.
Vi har bara två entimmes-träningar den här säsongen och kommer att försöka förlänga/tidigarelägga träningen ca 15 min ibland för att få lite mera tid för tex knäövningar eller ta en kort löprunda. Vi kommer göra ett inlägg så att ni uppmärksammar ifall vi ändrar träningstiden.
Sarg:
På onsdagar i Gimo så behöver vi både bygga och riva sargen (följ de röda linjerna på planen). Friskis är efter oss vilket innebär att sargen behöver vara borta 18:30. På fredagar i Alunda behöver vi bygga sarg. Den ska alltid byggas i full storlek och rätt ofta är det matcher på kvällen vilket gör att sargen ska byggas i rätt ordning (nr på baksidan av sargen).
Vi är jättetacksamma för er som kan hjälpa till att bygga och riva sarg!
Vi påminner om att gärna samåka till träningar och matcher. Ditt barn ska ha möjlighet att träna och spela match även om du inte alltid kan skjutsa. Här finns fb-gruppen (Alunda IBF F13-14) till hjälp men det går även bra att kontakta en ledare.
Kiosk/sekretariat/matchvärd:
Som vanligt har vi kiosk, sekretariat och matchvärd när vi har hemmamatch (Olandshallen eller Gimo). Vi kommer att fortsätta kalla er till dessa arbetspass, läs informationen i kallelsen och hjälp varandra att ta pass om någon inte kan så underlättar ni för oss ledare att slippa leta ersättare. Vi försöker fördela passen så jämnt som möjligt.
Vi har fått två kioskpass att bemanna under dam-/herrmatch. Båda ligger i januari och kallelse kommer.
Storvretacupen:
Vi har anmält två lag till Storvretacupen. Den spelas efter nyår för vår del. Vi kommer att skicka en kallelse för detta så att du kan anmäla om ditt barn ska vara med. Vi behöver boka personliga deltagarkort så det kommer att vara viktigt att veta vilka som vill vara med. Kostnaden för deltagandet i cupen kommer vi att ta ur lagkassan. Sen kommer det tillkomma kostnad för tex mat som var och en står för.
Vi är sugna på att åka på cup med övernattning med tjejerna och därför tänker vi oss lite försäljning för att bygga på lagkassan. Mer info om försäljning kan ni läsa i ett separat inlägg.
Hälsningar
Ledarna
Kommentarer