Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Klädprovning lördag 4 oktober
16 sep
Nu drar vi igång Bollskoj födda 2020!
11 sep
Ny värvningspolicy från UIBF
9 sep
"Ledare som lyssnar" - en e-utbildning om psykisk hälsa
3 sep
Kiosk
9 sep, 21:55 0 kommentarer
Kioskschema 25/26 Kiosken Olandshallen
Principer bemanning av kiosken i Olandshallen
Alla ungdoms- och juniorlag(Herr JAS, HJ17 och DJ18) ansvarar för att bemanna kiosken med minst 2 st på SAMTLIGA SINA EGNA matcher under säsongen.
Föreningens samtliga seniormatcher (Dam A, U, Herr A, U & Legends Herr & Dam) bemannas av ungdomslagen och där fördelas matcher så jämnt som möjligt.
Se kioskschemat nedan med starttider och ca sluttider.
Undantaget nystartade F/P 20 som "slipper" kiosken första säsongen.
Tider
- Alla matcher bemannas 1 TIMME före matchstart för att då få en bra överlämning till efterkommande match då det kommer vara flera personer på plats kan man hjälpas åt med städning och uppfyllning av kiosken mellan matcherna under varje matchdag. Allt för att underlätta för sista laget som då kanske slipper en hel del skräp i hallen.
- A-lagsmatcher för DAM och HERR bemannas 1,5 timme innan matchstart då det är ett högre publiktryck och motståndarlaget dyker oftast upp tidigare.
- Övriga seniormatcher bemannas 1 timme innan matchstart.
Kiosknyckel
Det laget som är först på en matchdag öppnar kiosken är även ansvariga för att hämta ut kiosknyckeln hos Alunda Foto.
Det laget som stänger kiosken är ansvariga att lämna tillbaka kiosknyckeln hos Alunda Foto.
Återlämning ske så fort som det är möjligt.
Observera att Alunda Foto är STÄNGT PÅ SÖNDAGARoch öppnar normalt 10:00 på lördagar.
Betalning i kiosken sker endast via Swish.
Kiosken ska alltid vara öppen i samband med match! (oavsett serie, cup- eller träningsmatch)
Bemanning
- Normalt bemannas kiosken av minst 2 personer (gärna fler för att underlätta ert arbete) och dessutom en som är hallvärd.
- På A-lagsmatcher för både Herr och Dam ska det vara 4 personer (se nedan).
- Ingen under 16 år ska stå i kiosken utan målsman. Barn under 10 år ska ej vara i kiosken, förutom korta stunder.
A-lagsmatcher, herr och dam
Från 1,5 timme innan matchstart ska kiosken bemannas av 4 personer varav en är hallvärd.
Hallvärd
- Hallvärden är ansvarig att välkomna publiken till hallen och hjälpa till att hitta sittplatser
- Hallvärden är också ansvarig att titta till B-hallen under match.
- DET ÄR INTE OKEJ ATT BARN OCH UNGDOMAR ÄR I B-HALLEN!
- Den är inte bokad av oss utan där ser vi till att ingen vistas under våra matcher!
Det skräpas bara ner och blir mer jobb för alla inblandad, skadegörelse har dessutom förekommit. - Hjälps vi åt att hålla B-hallen tom blir det enklare att hantera matcharrangemangen och ingen skadegörelse kan då ske där.
- Hallvärden ska bära en gul väst som finns i kiosken.
Sargvakter i samband med A-lagsmatcher
- Laget som har kiosken är också ansvariga att det finns sargvakter på samtliga A-lagsmatcher för Dam och Herr.
- Det behövs 2 spelare i varje hörn och är spelarna små måste det kompletteras med vuxna.
- Sargvakterna bör vara på plats 30 minuter innan matchstart.
- Sargvakterna är ansvariga att samla in bollarna när uppvärmningen är avslutad.
- Spelare som är sargvakter SKALL bära skyddsglasögon.
Städning
Efter avslutad match så hjälps, kioskpersonalen och föräldrar till sargvakterna, åt att städa både kiosk, toaletter och hallen inklusive läktaren.
Övrigt
- Fyll upp med varor som finns i lådorna så kiosken ser välfylld och inbjudande ut!
- Lägg fram korvbröd och toast på tining under dagens gång när det börjar ta slut.
Korvbrödet mår inte så bra om man micrar det. Även svårt att göra toast om toasten är djupfryst. - Finns även en stor frys i klubbrummet bakom dörren längst in till höger. Hämta där om frysarna i kiosken är tomma eller nästan tomma.
Fullständiga instruktioner för vad som gäller vid öppning och stängning av kiosken finns i pärmen i kiosken. Instruktionerna finns även här: kioskinstruktioner.pdf
Kioskgruppen:
Johanna Eriksson
Marie Eriksson
Ungdomsavslutning
16 mar, 15:54 0 kommentarer
Vi är glada att äntligen bjuda in till årets ungdomsavslutning för säsongen 2024/25!
Datum: Lördag 26 april
Tid: 11.00–14.00
Plats: Olandshallen
Det blir en dag fylld med roliga aktiviteter:
• Smålagsspel
• Kiosken öppen hela dagen
• Fika
• Fiskdamm
• Speedshooting
• Prisutdelning
Mer information om dagen och ansvarsområden kommer snart – håll utkik.
Varmt välkomna!
Dela nyhet
Kommentarer
Skriv en kommentar...
F18-19 har nu en egen sida
6 feb, 13:14 0 kommentarer
Innebandyskoj P/F 18-19 från v40!
2 sep 2024 0 kommentarer
Nu drar vi igång innebandyskoj för barn födda 2018/2019 med start vecka 40!
Vill du prova på innebandy och är född 2018 eller 2019?
Kom ner och testa på denna snabba och lekfulla idrott på onsdagar 16.00-17.30 i Olandshallen Alunda.
Start vecka 40 2/10. Anmälan sker på plats!
Läs mer